روش های تمرین هوازی با دستگاه الپتیکال

دستگاه الپتیکال علاوه بر این که همانند دیگر دستگاه های هوازی پاها را درگیر می کند، عضلات سرشانه، کتف و زیر بغل را هم درگیر می کند. و می توان گفت که چربی سوزی بهتری دارد.

کسانی که تمایل دارند فشار بیشتری به عضلات سرینی و پشت ران خود وارد کنند خصوصا خانم هایی که تمایل به چربی سوزی بیشتر در این نواحی از عضلات دارند الپتیکال پیشنهاد می شود.
در صورتی که ورزشکار طوری قرار بگیرد که بدن آن از کنسول دستگاه فاصله داشته باشد و فشار را بیشتر بر روی ران ها احساس کند فشار وارد شده بر روی جلو ران می باشد.
اما در صورتی که ورزشکار خود را به کنسول نزدیک کند و گام های بلند تری را بردارد فشار وارد شده بر قسمت پشت ران و عضلات سرینی می باشد.
باید دقت داشت که مدت زمان انجام حرکات هوازی به گونه ای باشد که بدن به حالت لاکتیک عمل نکند (در پست های قبل راجع به لاکتیکی شدن بدن توضیح داده ایم)، چرا که نه تنها تاثیری ندارد بلکه منجر به آسیب هم خواهد شد. و برای جلو گیری از این حالت بهتر است که حرکات را به صورت اینتروال انجام داد.