چگونه از افزایش وزن نا خواسته در تمرینات جلوگیری کنیم؟

شاید از اینکه در ابتدای دوره تمرینات کاهش وزن خود با افزایش وزن مواجه شده باشید تعجب کنید و فکر کنید که تمرینات اشتباه است یا شما کاری را درست انجام نمی‌دهید، اما این‌طور نیست.  افزایش وزن در هفته‌های ابتدایی دلایل آشکار و پنهانی دارد. که به چند مورد از آن اشاره می کنیم:

دریافت کالری بیش از حد:
برخی افراد با شروع تمرینات، بیشتر غذا می خورند. تا زمانی که میزان کالری دریافتی را اندازه گیری نکنید، نمی توانید از مقدار دقیق آن آگاه شوید. اغلب افراد با ثبت و اندازه گیری کالری دریافتی خود، از میزان بالای آن شگفت زده می شوند. میزان کالری دریافتی خود را حداقل تا یک هفته ثبت کنید. این کار به شما کمک می کند که درکی از مقدار دریافت آن به دست آورید. اگر مقدار آن زیاد است، با اصلاح برنامه غذایی تان آن را به حد مطلوب کاهش دهید.

سازگاری بدن با تغییرات:
خیلی از افراد تصور می کنند با شروع تمرینات باید اثر آن را بلافاصله مشاهده کنند. بدن برای هماهنگی با برنامه غذایی و تمرینات جدید، نیاز به زمان دارد. چند هفته یا حتی چند ماه به آن فرصت بدهید تا با شرایط جدید سازگار شود. پشتکار و پیوستگی در تمرینات و کاهش کالری دریافتی در بلند مدت، به تغییرات اساسی خواهد انجامید. گاهی اوقات بیماری، مصدومیت یا شرایط زندگی امروزی شما را از برنامه عقب می اندازد. باید برای جبران آن انعطاف پذیر باشید.

افزایش حجم عضلات سریع تر از چربی سوزی:
این مشکل رایجی است.با ادلمه تمرینات، بدن شما رشد بیشتری می کند. این رشد ناشی از افزایش حجم است. در این موضوع، عوامل ژنتیکی هم نقش دارند: ماهیچه های برخی از افراد سریع تر رشد می کنند. با این حال، بهتر است تمرینات اختصاصی چربی سوزی مانند تمرینات هوازی را در برنامه خود بیشتر کنید تا سهم چربی سوزی را افزایش دهید.