تغذیه قبل از تمرین ورزشی

قبل از شروع فعالیت های ورزشی چه مواد غذایی را به عنوان تغذیه صحیح می توان مصرف کرد؟
در هنگام فعالیت ورزشی قانون کلی وجود دارد که سیستم گوارشی فرد نباید درگیر فعالیت شدید باشد. یعنی ورزشکار نباید قبل تمرین غذای حجیم و چرب مصرف کرده باشد. چرا که به علت شیفت خون به سیستم گوارشی برای هضم غذا ممکن است باعث مشکلات بسیاری شود. معمولا یک وعده غذایی با حجم متوسط و با درصد متعادل از پروتئین و کربوهیدرات و چربی حدود 1.5 تا 3 ساعت بسته به معده فرد مراحل هضم آن طول می کشد.
در این زمان ورزش جایز نیست و می تواند باعث آسیب به سلامت ورزشکار شود.

پس این نکته را توجه داشته باشید که 2 تا 3 ساعت قبل از تمرین، وعده غذایی خود را میل کنید. و بهتر هست که وعده غذایی شامل تمام گروه های غذایی باشد و حتی المقدور از درصد چربی پایین تری تهیه شود، چرا که چربی باعث طولانی تر شدن روند هضم غذا می شود.