تغذیه پس از تمرین ورزشی

چه مواد غذایی را بعد از تمرین می توان استفاده کرد تا باعث رشد بهتر عضلات و نتیجه بهتری از تمرین شود؟
بعد از تمرین، مدت طولانی گردش خون در بدن در جریان است و سیستم گوارشی کم خون. به همین علت مصرف غذا بلافاصله بعد از تمرین موجب ناراحتی های شدید گوارشی و آسیب به بدن ورزشکار شود.
به تمام ورزشکاران توصیه می شود که بعد از تمرین رژیم غذایی مناسبی را رعایت کنند. این رژیم غذایی می تواند از مواد قندی و پروتئینی با حجم کم همراه با مایعات باشد چرا که بعد از تمرین، عضلات بدن ساخته می شود که پروتئین ها می تواند به این ساختار کمک کنند. هر چه نوع غذا مقوی تر باشد و حجم کمتری داشته باشد برای ورزشکار مفید تر خواهد بود.

چند توصیه به ورزشکاران:
1- جویدن غذا به مقدار کافی
2- فاصله مناسب بین لقمه های غذا. چرا که خطر زخم های گوارشی بعد از حجم زیاد غذا بسیار جدی می باشد.

بهترین تغذیه بعد از تمرین :
استفاده از غذا های ارگانیک. مانند سوپ پروتئین شامل انواع گوشت ها و شامل مقداری کربوهیدرات.