بررسی وعده غذایی صبحانه

صبحانه باعث نشاط فرد می شود. انرژی لازم را برای فعالیت های روزانه فرد تامین می کند و سنگین ترین وعده غذایی مجاز فرد می تواند باشد. اگر یک وعده صبحانه کامل میل کنید و وعده های دیگر را مصرف نکنید لاغر خواهید شد. وعده صبحانه باید حاوی تمام مواد غذایی مورد نیاز بدن باشد.

فردی که صبحانه مصرف نکند چه آسیبی را به بدن خود وارد می کند؟
فردی که صبحانه مصرف نکند صد در صد بدن آن دچار آسیب دیدگی خواهد شد. باعث بسیاری از مشکلات روحی و روانی برای فرد خواهد شد، تمرکز فرد را کم می کند، باعث غلیظ شدن خون و بیمای های عروقی در فرد خواهد شد. به خصوص اگر فرد مایعات هم به میزان کافی مصرف نکند. صبحانه را به عنوان یک وعده کاملا مفید غذایی برای همه افراد خصوصا کودکان و نوجوانان توصیه می کنیم. در افراد بالغ و بزرگسال هم  جز وعده های اصلی غذا محسوب می شود. در صورتی که فردی برای رژیم غذایی وعده ای را بخواهد حذف کند قطعا آن وعده صبحانه نخواهد بود.

صبحانه شامل چه موادی می تواند باشد؟
انواع کربوهیدرات ها، چربی ها، پروتئین ها و ویتامین ها می توانند یک صبحانه کامل را برای فرد تشکیل دهند. قابل جذب ترین وعده مواد غذایی در زندگی وعده صبحانه می باشد.

چه زمانی صبحانه را صرف کنیم؟
لزوما نباید بعد از بیدار شدن صبحانه را میل کرد. بلکه زمانی که فرد اشتها کافی برای صرف غذا دارد باید صبحانه را صرف کند.