انواع رژیم های غذایی

آیا رژیم غذایی خوب است یا خیر؟ و آیا کاهش وزن تنها با رژیم غذایی امکان پذیر است؟!

هنگامی که فرد دچار افزایش وزن می شود، به همان نسبت قلب هم بزرگ می شود. قلب برای این که خون رسانی کافی به وزنِ اضافه فرد داشته باشد، نیاز دارد که حجم بگیرد و عضلانی تر شود. به ازای هر یک کیلوگرم افزایش وزن بدن هفت کیلومتر رگ تولید می شود که شامل بافت عضلانی و بافت چربی خواهد شد.
اگر فرد تنها با کاهش وعده های غذایی وزن خود را کم کند:
باعث می شود قبل از تحلیل بافت های چربی یا همزمان با آن ها مقدار زیادی از عضلات بدن هم کوچک شود و شکل بدن شما از دست خواهد رفت. لذا مگر برای بیماران. رژیم های غذایی یک روش انحصاری برای کاهش وزن توصیه نمی شود. البته در مورد بیماران، رژیم غذایی را پزشکان متخصص تغذیه توصیه می کنند که برای آنان بسیار لازم و مفید خواهد بود.
در کنار کاهش وزن به وسیله رژیم غذایی به دلیل محدودیت در مواد غذایی حتما باید فعالیت های ورزشی برای حفظ حجم عضلات فرد انجام شود. بنابراین یک برنامه سالم کاهش وزن، همزمان بودن رژیم غذایی که شامل پرهیز غذایی می باشد با فعالیت ورزشی است.

کدام ماده غذایی بیشترین تاثیر را در کاهش وزن دارند؟

در حقیقت نقش اصلی را در کاهش یا افزایش وزن ما، مصرف کربوهیدرات ها دارند. اگر قصد داشتن رژیم غذایی برای کاهش وزن دارید، نیازی نیست تمام مواد غذایی را برای خود ممنوع کنید بلکه بهتر است بیشتر روی کربوهیدرات ها مانند نان، برنج، انواع ماکارونی تاکیید داشته باشید، در این صورت قطعا نتیجه مطلوبی را خواهید گرفت.